суботу, 8 жовтня 2016 р.

Шість радощів для новоспаських школярів...

30 вересня Новоспаська ЗОШ святкувала не тільки День учителя. Школа в 45-й раз гостинно відчинила двері. У її обійми вкотре крокували усміхнені дітлахи.
Ідучи до школи, діти налаштовувалися на привітання, що готували для своїх учителів. Але вони не здогадувалися про  сюрприз-подарунок, що  чекає й на них. У цей день Новоспаська сільська рада подарувала школі шість сучасних, таких довгоочікуваних, таких потрібних ноутбуків!
Коли директор оголосила цю приємну новину, тихе приміщення закладу вибухнуло від радості. Здавалося, що радіють не  шістдесят, а набагато більше невгамовних бешкетників. Мабуть, школа на мить згадала, як 45 років потому її своїм криком бентежило півтисячі учнів.
Велика подяка всім причетним до реалізації давньої мрії не тільки учнів, а й учителів Новоспаської школи, а саме, начальнику відділу освіти Приазовської РДА Самофаловій С.М., в.о. голови сільської ради Резанову Ю.В., голові ФГ “Міраж” Степанову В.В., директору школи Форостенко Л.В.

Ось таким він був цей день в історії нашої школи. І дивлячись у щирі очі дітей, колег, що раділи не менше ніж учні, так хочеться вірити, що все у нас добре і так буде завжди!


четвер, 8 вересня 2016 р.

Вісті з уроку. Перший веб-квест на уроці: враження, результати,висновки

Сьогодні у рамках дня інформування населення Запорізької області з нагоди народин українського письменника, науковця Івана Франка, в Новоспаській ЗОШ учні 9 класу взяли участь у Франко - QUEST : віртуальна мандрівка життєвим та творчим шляхами І. Франка.
Урок-квест - це перший досвід дев’ятикласників. За 90 хвилин учні спробували свої сили, пройшовши маршрутом веб-квесту, дізналися більше про письменника. Емоціям не було меж. Відчуття змагання переповнювали і хлопчиків, і дівчат, здібних, і не дуже... Навіть Інтернет не підводив!  Свої враження від змагань залишали на спільній стіні linoit.
Аналізуючи свій (хоча й невеличкий) досвід використання веб-квестів у навчальній дяльності та позакласній роботі роблю висновок, що квест-технології приносять позитивні результати.
Розвиток уваги, спостережливості, вмінь шукати й аналізувати інформацію підвищує загальний рівень розвиненості моїх вихованців. І ким би не збиралися вони стати в майбутньому, який би фах не обрали, їм потрібно буде вміти швидко міркувати, діяти організовано, не губитися в інформаційному просторі. Впенена, що той учитель, який спробує створити та провести хоча б один такий веб-квест зі своїми учнями, одразу побачить в них позитивні зміни.









вівторок, 15 грудня 2015 р.

Змінюємо концепцію навчання, або робимо “глобальний переворот”

Протягом двох місяців усі креативні, перспективні та працелюбні педагоги вчилися, удосконалювали вже набуті знання на курсах, вебінарах, які проходили у рамках ІІІ Міжнародної освітньої онлайн конференції Intel для України та країн СНД " Нові горизонти ІКТ в освіті". 
Особисто мені пощастило бути учасницею вебінару "Формування ІК компетентності вчителя української мови та літератури в системі ППО засобами мережних технологій" (спікер Корицька Г.Р.), ученицею на курсах "Візуалізація: зробимо урок яскравішим, цікавішим та доступнішим" від Слуцької Ірини та курсі Ірини Аман "Прийом "багато мишей" в професійній діяльності педагога".
З 2 грудня розпочався освітній флешмоб “Глобальний переворот”, організатором якого є Марина Курвітс. Майже щодня Марина організовує відеозустрічі в Periscope, де ведуться обговорення технології “переверненого навчання”, інструментів, що допомагають “перевернути” клас.
Методичний арсенал поповнюється щодня й щоночі, залишилося “перевернути” навчання. “Переверненим” вважають активне навчання, яке дозволяє «перевернути» звичайний процес здобуття знань таким чином: домашнім завданням для учнів є перегляд відповідних відеофрагментів з навчальним матеріалом наступного(!) уроку, учні самостійно проходять теоретичний матеріал, а у класі час використовується на виконання практичних завдань. 
Постає питання: як зацікавити дітей вивчати матеріал на випередження вдома, коли і звичайні домашні завдання учні виконують не завжди якісно, майже не цікавляться матеріалами підручників. Мабуть, єдиний спосіб вирішення цієї проблеми полягає в тому, що вчитель повинен обрати зручну веб - платформу та створити цікавий, насичений, сучасний контент. Завдання складне, але виконати його реально.
Я розумію, що мій “переворот” буде не таким вже й глобальним. Але вже сьогодні разом зі своїми п’ятикласниками повільно (раз на тиждень), але впевнено працюємо на платформі Moodle. А от як зацікавити старшокласників? 
На допомогу можуть прийти соціальні медіа, що є невід’ємною частиною сучасного суспільства. Адже наші діти  постійно знаходяться в «Instagram», «Facebook», «Twitter», «Контакт». Якщо ми хочемо привнести у процес навчання «цілий світ», то потрібно розглянути інтеграцію своїх уроків та соціальних медіа. Завдяки порадам Марини Курвітс я ознайомила своїх старшокласників з сайтом Edmodo. Це своєрідна соціальна мережа з обмеженою функціональністю. Спілкування тут переслідує єдину мету - навчання. Дистанційна співпраця учителя й учня на уроці буде доповненням до традиційного спілкування під час заняття. Edmodo є чудовим середовищем для реалізації творчих ідей. 
Ще дуже далеко до того моменту, коли Edmodo стане інструментом у моїй повсякденній навчальній роботі. Але учням подобається ідея з “переворотом”. Вони готові (хоча й не всі!) виконувати інтерактивні домашні завдання, опрацьовувати навчальний матеріал майбутнього уроку. Унікальність цієї платформи в тому, що учень може перевірити себе. Він ітиме на урок, знаючи свою оцінку за домашнє завдання. Хтось буде впевнений в собі й готовий рухатися далі, а хтось прийде на урок з метою виправити помилки, удосконалити свої знання. В будь-якому разі, це потужний мотиватор навчальної діяльності. 
Звичайно, «перевертаючи» навчання доведеться подолати багато перешкод. Я розумію, що не всі учні будуть навчатися, не всі будуть виконувати завдання, не всім це буде під силу. Не всі колеги визнають такий підхід, не всі зрозуміють. 
Однак, незважаючи на труднощі, які чекають, все ж таки варто здійснити «переворот», починаючи із себе, з метою здійснення таких величезних завдань, які стоять перед учителем, і про які зазначає М.Курвітс: «...вплинути на те, на що не вплинула ні реформа освіти, ні нова навчальна програма, змінити те, що залишається незмінним вже кілька десятків років – навчальну ситуацію в класі, а точніше – урок».